Hasonló erősségű durranás volt 2007 végén a Zelda című ősrégi kaland-szerepjáték mobilváltozatának fejlesztésének kezdete, amit a spanyol Gorthwogh fejleszt azóta is. Zeldát gondolom már nem kell sokaknak bemutatnom (Diablot sem kellett, sőt!), annyiféle változata jelent már meg, hogy Tiszát rekesztetünk belőlük, és a mobilváltozat mellett nemrég Nintendo DS-en is megjelent a másik legújabb Zelda változat, a Phantom Hourglass, amit nekem sajnos még nem volt módomban kipróbálni, de a hazai PC Guru nevű lap szerint az az év DS-játéka lett. Nos, a mobilváltozat ugyan ennyire nem lett atomrobbantás, de a sikere a játéknak egyre inkább megközelíti ugyanezt! Link-kel járni a sokszínű dungeonokat, hallgatni közben a zenei remixeket és gyűjteni a rúpiákat meg a cuccokat rengeteg embert rabul ejtett. A játék azonban még csak mostanra készült el (ha már egyáltalán elkészült), mivel valószínűleg a mobiljátékok leghosszabb kalandja ez a játék, körülbelül 5-6 órányi szórakozást nyújt Zelda kiszabadításáig, és Ganon-nal leszámolásig. Ezt is mindenkinek érdemes kipróbálnia, aki legalább egy kicsit is kedveli a szerepjátékokat, a kalandjátékokat, vagy akár az RTS-eket, mert erre is egyszerű rákattanni!
A PosztmodeM (korábbi nevén DTM - Digitális Talkshow Mindenkinek) podcast adás, ill. a szellemi előd MODEM IDŐK/Netidők című számítógépes rádióműsor 2008 nyarán indult nem hivatalos blogja az adás operatőri szemszögéből.
hétfő, január 19, 2009
Befutó mobiljátékfejlesztők - Diablo TB-RPG-ként és Zelda
Akit most mutatok itt be először, az az egyik kedvenc mobiljátékfejlesztőm, a 24 éves lengyel srác, Kamil Toszek. Ő 2007-ben kezdett játékokat fejleszteni, első játéka Treasure Digger névre hallgatott, amiben egy törpét kellett úgy vezetni, hogy felkapja az összes aranyat a pályán, de közben ne essenek rá a sziklák fentről. Ez még nem volt nagy durranás, ám ezután egy sokkalta figyelemre méltóbb játékot kezdett el fejleszteni, konkrétan egy turn-based Diablo-klónt, a neve a játéknak Sigmore Mines. Ezzel lett ő is befutó fejlesztő, én is ennek a játéknak lettem rajongója, és így kerültem vele kapcsolatba a blogján. Ez a játék körökre osztott játékmódban kívánta bemutatni, hogy így is lehet Diablo-zni. Nagyon sok mindent átvett a nagy klasszikusból, a 3-féle karakter valamelyikével játszva (harcos, íjász, varázsló), mindent nem valós idejűként bemutatva, lehetőséget adva magának arra, hogy később készüljön belőle egy olyan folytatás, ami még hitelesebben adja vissza a Diablo-feelinget. Ez a játék először a GetJar-on, az egyik legnépszerűbb ingyenes mobilszoftverportálon tűnt fel, én is ott akadtam rá, és meg is rögzültem rajta. 2 hete készült el a játék folytatása, és a tavaly Szeptemberben alakult PhoLoad nevű portálon került először nyilvánosságra. Eszméletlen fertőző tud lenni, aki egyszer kákap az ízére, lehet, hogy örök kedvence lehet a Sigmore Mines 1, vagy 2!
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése