szerda, szeptember 22, 2010

Fanyalgás by Gothpaladinus, avagy: Mennyi XP-t jelent a kifárasztás?

Hazajöttem, bekapcsoltam a gépet. Eddig oké a dolog. Be is indult a korábban hibernált Windows XP, majd elkezdtem a szokásos Windows Defender definíciós frissítést feltenni, ekkor egyszer csak hirtelen, váratlanul lefagyott minden. Nyilacska ugyan mozog, de azon kívül csak töltöget, töltöget. Mintha a gép tőlem egy témazárót kapott volna, aminek kérdései túl nehezek lennének számára, és nem tudna rá mit felelni, bárhogy gondolkodna. Jó 10 perc után elkezd reagálni, de minden olyan furcsán jelenik meg.
"Na, screenshotoljuk le" - gondoltam magamban, úgyhogy Print Screen, majd Start, Programok, Kellékek...és itt nézek egy nagyot. Mintha a parancsikonok képei eltűntek volna, vagy vírus irtotta ki őket, nem tudom. A lényeg az, hogy a Számológéptől kezdve a Hangrögzítőig mindennek teljesen ugyanúgy néz ki a parancsikonja. Csak néztem, hogy "mi van???"
Rákattintok a Paintre, pár másodperc múlva hibaüzenet: "mspaint.exe - a program futtatásához nincs elég erőforrás." Na, akkor most mit lehet tenni?
Átnézek a Feladatkezelőre, hogy mi zabálja a procit, de semmi, a CPU-használat alig 5-10% közt mozog. Újabb próba a Painttel, megint a furcsa ikonok, megint ugyanaz a szöveg fogad.
Azt meg már mondanom sem kéne talán, hogy természetesen a Windows Update is beadta a kulcsot, tehát sikertelenül zárult a WD definíciófrissítése. Észbontó.

Mit lehet ezek után tenni? Jöjjön hát a végső újabb csapás, a kikapcsolás menüpont. Az itt megszokott ikonok természetesen itt sem jönnek elő, csak a szövegek. Itt untam rá végleg arra, hogy lehetne belé életet lehelni anélkül, hogy kilőném a Windows-t.

Döntésem megszületett, az újraindítás gombra nyomtam végül rá. Jó 5 perccel később nagy-nehezen eljutottam azon pontra, hogy újraindult a gép. Mostanra minden betöltődött, a gonoszt, azaz a kimerülést száműztem. Talán legközelebb nem fog ismét felbukkanni nálam. Egy látogatás is éppen elég volt részéről.

Nincsenek megjegyzések: