szombat, december 27, 2008

Szeretem az állatokat: La Pantera Rosa!

Még a hónap elején kaptam édesanyámtól egy, a nevére kiállított PoP Kedvezményprogram Kártyát (körülbelül 1500-1700 ponttal), amit 2008 végéig vagy a helyi T-Pontban vagy interneten lehet levásárolni. "Jó, hogy ma még csak december 7-et írunk!" - gondoltam mikor odaadta.

Persze az ország villamos energiájának 40%-át előállító városban miért is lenne ilyen T-Pont?! Sebaj, felmegyek a megadott webcímre. Rögtön az arcomba ugrik, hogy ha bármit is akarok, regisztráljak. Na jó... bár érdekes, ha egy CD-t, vagy DVD-t veszek valahol - mert itt ezeket lehet megvenni -, a kutya nem kéri se a személyimet, se mást. Jó, nem kukacoskodom, regisztrálok. Az alig olvasható képes ellenőrzőkód - CAPTCHA - miatt sikerül is úgy tizenkettedszerre. Itt elment az életemből fél óra... De végül az email címemre érkezik az aktivációs levél. OK, boldogság.

Vissza a honlapra, beírom a kódjaimat ééééééés... nem enged be. Elvileg nem jól adtam meg vagy a jelszavamat, vagy az email címemet. Akarom megváltoztatni? Hogyne, minden vágyam! Azonban, miután nem tudtam sehogyan sem belépni, egyik böngészővel sem, ráböktem erre a lehetőségre.

Azt hiszed? Igen? Jól hiszed! "Nem létező Email!" A hajam letettem hirtelen. Biztos, ami ziher, visszanéztem újra a fiókomban lapuló levelet: "A regisztrált Email cím: ........@gmail.com" Akkor ez most regisztált vagy nem regisztrált cím? Megpróbáltam újra belépni, nem sikerült. Egy csöppet bepipultam. Egész kultúrált hangnemben megírtam a felkínált címre a problémámat és úgy voltam vele, hogy akkor ennyi.

Azonban nem, láss csodát december 23-án (7-én írtam le a panaszom!) érkezett egy rövid üzenet a fiókomba a Levelezési Képviselőtől. Elnézést kért és közölte - most figyelj, mert én finom magyarsággal összef..tam a bokámat - hogy "Online felületünk még fejlesztés alatt áll."! Kérlek, most olvasd vissza az első bekezdésben található vastagon szedett részt! Köszönöm!

Nézzük csak: 2008 december 31-ig lehet levásárolni a pontjainkat, de december 23-án még fejlesztés alatt áll az ehhez szükséges honlap... Ugye csak én vagyok helikopter???

Nem tudtam eldönteni, sírjak vagy nevessek. Azt hiszem ordítottam, mert az a biztos. Beírtam újra a szükséges webcímet és immár bejelentkezhettem a korábban "nem is regisztrált" címemmel. Hosszas válogatás után kinéztem magamnak egy BonBon albumot. Igaz, 2400 HUF, de egye fene, egyszer élünk, majd kifizetem a különbözetet anyunak. Mert ugye én kis naiv azt hittem, hogy ha 2008-at írunk, akkor a rendszer van olyan rugalmas, hogy levonja a pontokat, majd a fennmaradó összeget ráterheli a telefonszámlára, amihez a Kártyát rendelték. De nem... Jó, felteszem a kezem, a hülye én vagyok, ezt biztosan "nem lehet megcsinálni". (Kedvenc mondatom a programozóktól.)

Vissza a kályhához. Kérdem páromat, ő mit szeretne... Eljutunk Sting - Brand New Day albumához. Tíz dal, ha jól emlékszem 990 pontért. Ideális. Beírom a szükséges kódokat a kártyáról, immár letölthetem. Végigkattintgatom, lehúzom. WMP betölt, zene indul... vagy mégsem. Előbb töltsem le a licenszt! Jó, a bánat ott egye meg, letöltöm. Elfogadom, hogy összesen 2 számítógépen tárolhatom egy időben, csak szakadó esőben és fejenállva hallgatom... ilyesmi. Hmm, pedig már épp azon agyaltam, hogy feltöltöm az összes létező torrent oldalra. Ahonnan - teszem hozzá csendesen - mindenféle vakarózás és licenszelés nélkül maximum fél óra alatt hozzájutottam volna. De legyen, a sánta csigáját neki, legyen: 3-2-1 múkodj... vagyis licensz!

Elmondom hogyan működik ez, mert látom, értetlenül nézel. Szóval, katt a hallgatni kívánt dalra, ekkor felugrik egy ablak. Adjam meg a belépéshez szükséges kódjaimat: email, jelszó. OK, megadom, katt a Letölt gombra. Egy pillanat, siker! De jó, akkor végre az enyém az album. Katt újra a dalra, hadd szóljon a Desert Rose. Aztán vége és a gyanús csend fogad. Megnézem már, mi a görcs... hát a következő dalhoz is töltsem le a licenszt! Áááááááááááá...

Számoljunk csak: 1 katt a dal, 1 katt az email cím beírásához, emailt beírom, 1 katt a jelszóhoz, jelszót beírom, 1 katt a Letöltés ikonra, 1 katt az ablak bezárásához... Ezt szorozd fel tízzel! Plusz egy-kettő-három, ha elrontom... Azt hiszem ekkor már üvöltöttem. Azt a maradék szutykos 500-600 pontot kenjék a hajukra! Már csak azért is, mert az akciós albumok egy részét képtelenség elérni: többek között hibaüzenettel köszöntött Santana is.

Szeretem az állatokat, főleg a rózsaszín párducot!

Nincsenek megjegyzések: