hétfő, december 22, 2008

Meghalt az XP? Éljen az XP! :-D

http://nonstopuzlet.hu/story.php?sid=12792

Mosolyogva olvastam a fenti linken található cikket. Ha egészen jól értettem, itt előre telepített XP-s rendszerekről van szó. Most tegye fel a kezét az a kedves olvasó, aki előre összeállított konfigurációt használ! Gyanítom, nem túl sok kezet látnék a magasban.

Ez alól egy kivételt tudnék hamarjában említeni: a hordozható gépeket. A net- és notebook piac pedig egyre inkább beleerősít. Gyanítható, hogy ez az akció inkább nekik szól, semmint az asztali számítógépek felhasználóinak.

Apró lelkiismeret furdalás mellett, de át tudnám költöztetni egy új asztali gépre a mostani rendszeremet. Sajnálatos, hogy jelenleg ennyire erőltetik a Vistát. Nem, nem vetem el zsigerből, nem szidom ismeretlenül. Csak abból vonok le következtetést, amit olvasok, látok, hallok a Vistáról. Rengeteg hasznos és jó újítás van benne, ezt készséggel ismerem el!!! Jó rendszer, de nekem nem szimpatikus.

Nem akarok csak azért egy erősebb konfigurációt venni, hogy biztonsággal fussanak a programok az operációs rendszer amúgy sem kicsiny rendszerigénye mellett. Nem akarok erősebb konfigurációt venni csak azért, hogy átlátszóak legyenek az ablakaim meg még sokféle látványos effekttel legyek gazdagabb. Kikapcsolható, nem is vitatom, de az én igényeimet bőven kielégíti egy új háttér is. Továbbá nincs kedvem meghajtóprogramok után vadászni és vacakolni a hangokkal, régi játékok életre keltésével. (Bár ha jól emlékszem, a Windows7 is azt a driver csomagot fogja használni, amit a Vista.)
Azt már nem is említem, hogy hadd tegyek azt, amit akarok a saját gépemen, anélkül, hogy az operációs rendszer folyamatosan hülyének nézne, s ennek hangot is adna. Meglehet, a véleményem talán elavult információkon alapszik, s mindezek már megoldott problémák. Egy azonban továbbra sem megoldott: a Vista ára.

Anno kifizettünk egy XP-t, körülbelül 25ezer forint volt. Most egy új Vista legolcsóbban szintén ennyi, s ez éppenhogy csak többet tud a mostani XP-nél. Egy Home Premium már a 30ezret karcolja. Nem a kalózverziókat támogatnám - s a Linux ingyenességét sem hoznám fel, annak az ingyenességnek is megvan az ára -, de amikor egy átlagos gép ma 100-150ezer környékén található, a 30ezres Home Premium OEM picit sok - nekem. Pláne, hogy mint mondtam, nem is igazán "jön át".

Szomorú vagyok, hogy az asztali gépek tulajdonosainak komoly kompromisszumot kell kötniük, ha továbbra is XP-t akarnak használni. Netán már jogi aggályokat is felhozhat egy rendszer költöztetése, ha a felhasználók nem akarják a fejüket a MicroSoft jármába hajtani. :-(

(A fentiek az én véleményemet tükrözik, személyes benyomásaimra, emlékeimre alapoztam. Ha azóta változott a helyzet, örömmel fogadok bármilyen kiigazítást!)

5 megjegyzés:

Slayer Gothpaladin írta...

Hehe...már mikor még meg sem írtad, én máris belenyúltam, és közzé is tettem a bejegyzést :P

Dichmann Netidők Dávid írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Dichmann Netidők Dávid írta...

júúú durva!

Slayer Gothpaladin írta...

Hát jobb ha csak egyszer kell ugyanazt elolvasni, ezért töröltem az előbbit ki...

Slayer Gothpaladin írta...

Egyébként az én vélemény a fenti link mögött álló PC World-ös oldalon elolvasható...